Mobile first – også for restauranter

Mobile first – også for restauranter

Vi danskere er mere og mere på mobilen. Praktisk talt bliver den næsten brugt til alt. Flere undersøgelser viser, at danskernes brug af mobilen er vokset markant gennem de seneste år . Denne tendens forventes fortsat at være stigenden i fremtiden.

Vigtigheden i tilgængelighed på mobilen, kan samtidig understøttes af GOTABLE’s interne undersøgelser. Hos GOTABLE har vi foretaget en spørgeskemaundersøgelse, som skal belyse danskernes restaurantvaner. I denne undersøgelse, har vi fået svar fra mere end 500 danskere.

I denne undersøgelse, har vi spurgt danskerne om, hvor vigtig tilgængelighed på mobilen er.

På en skala fra 1-5, hvor 1 er slet ikke attraktiv og 5 er yderst attraktiv, har over 90% svaret 3 eller derover, til hvor vigtig tilgængelighed på mobilen er.

Af den grund er det yderst vigtigt, at tage et godt kig på din hjemmeside og sikre dig, at der kan bookes bord online, da 40% af reservationerne foretages online. Udover dette skal du sikre dig, at den er mobilvenlig, da 50% af de reservationer der foretages online, er via en mobil, begge undersøgelse foretaget af TheFork.

Endnu en fordel ved mobil er, at dette kan være med til at nedbringe antallet af ”no shows”. GOTABLE giver mulighed for kunden at reservere et bord online via en app. Udover at dette appellerer til de mange forbrugere, som primært ønsker mobilen frem for pc, så vil dette tiltag også appellere til dig. Gæsten vil som sagt have mulighed for at booke et bord på appen, men kun last-minute. Det vil sige at gæsten kun har mulighed for at booke på dagen. En af grundene til no shows er, fordi gæsten simpelthen har glemt alt om reservationen. Ved at vi kun giver mulighed for reservation last-minute via mobil, så er der stor sandsynlighed for, at det ikke bliver glemt. Dog har GOTABLE et påmindelsessystem integreret i appen, så gæsten får en push-besked på sin mobil, når den tid man har booket bord til nærmer sig.

Så med GOTABLE imødekommer du forbrugernes mobilvaner, får et online booking system og kan potentielt nedbringe antallet af no shows.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *