GOTABLE vs. Deal-sites

GOTABLE vs. Deal-sites

Deal-sites er blevet en normal ting for mange danskere. Dealsites presser dog en masse restauranter, da der oftest slet ikke er penge tilbage, når kunden har fået sin rabat og dealsitet har fået sin kommission, som ligger på ca. 30 %. Nu kan man så spørge sig selv, hvorfor der så stadig er restauranter der bruger dealsites. Svaret er at det oftest er den eneste måde at få fyldt sin restaurant på, og derved øge kendskabet for selve restauranten.

Rabatten for kunden lægger gerne mellem 40-60 %, og ved en efterfølgende 30 % kommission, er der ikke meget tilbage for restauranten. Her laver vi et fiktivt eksempel med en rabat på henholdsvis 40 % og 60 %, ved en kuvertpris på 250 kr. Kostprisen er ca. 1/3 af kuvertprisen, så altså 83 kr. Vi kan altså se, at ved 60 % rabat taber restauranten 13 kr. og ved 40 % tjener restauranten 22 kr. Det er altså ikke mange penge, hvis nogle at en restaurant kan tjene ved at bruge deal-sites.

 

      

Kigger vi i stedet på GOTABLE, som ligesom deal-sites giver restauranterne mulighed for at blive mere synlige, er der meget større frihed over rabatten og tidsrummet. Med GOTABLE styrer restauranterne nemlig selv, hvor stor rabatten og på hvilket tidspunkt den skal ligge. Lad os kigge på et fiktivt sæt op igen. Her tager vi igen 2 scenarier, den ene er kl. 18, hvor der i forvejen er solgt en del borde, så restauranten har valgt at give 10% i rabat. Det andet er en aften kl. 21, hvor der er ved at være tømt ud. Her giver restauranten 25 % i rabat. Da vi går ud fra at kostprisen er den samme, altså 83 kr.,, vil en restaurant altså tjene 54,5 kr. ved kl. 21 tilbuddet, og 92 kr. ved kl. 18 tilbuddet.

Der er altså ret stor forskel på, hvor meget en restaurant kan tjene på enten at bruge dealsites kontra GOTABLE. Ved at bruge dealsites rammer man virkelig mange mennesker, men man har ikke mulighed for at selv at have kontrol over, hvornår man gerne vil have gæsterne og hvad man tjener på det. Hos GOTABLE har man derimod fuld kontrol over hvor mange, til hvilken procent og hvornår på dagen man vil sætte borde til salg. Samtidig kan GOTABLE bruges hvis man har ”no-shows”, da man kan sælge bordene last-minute.

Dealsites og GOTABLE er 2 vidt forskellige ting, som begge har deres styrker og ulemper. Men sidder man som restaurant og gerne vil have flere mennesker i restauranten mens man selv tjener på det, er GOTABLE det rette valg.

 

[button title=”Læs mere om GOTABLE her ” link=”https://gotable.dk/hvad-er-go-table/” target=”_blank” align=”left” icon=”” icon_position=”” color=”” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *